Temat: "Potęga o wykładniku całkowitym"
Dzisiaj powiemy sobie o potęgach, a zaczniemy jak zawsze od definicji: 😉
![]() |
Definicja Potęgi |
Ponadto ...
Przy okazji omawiania potęg wręcz musimy powiedzieć sobie coś o twierdzeniach, które powinniście znać wykonując "działania na potęgach". A zatem przejdźmy do sedna 😉
![]() |
Działania na potęgach |
Ostatnim zagadnieniem na dzisiaj jest pojęcie "notacji wykładniczej" czyli :
"Zapis liczby wymiernej dodatniej "a" w postaci a = x·10n , gdzie "x" jest liczbą większą lub równą 1 i mniejszą od 10 ( x ≥ 1 i x < 10 ), natomiast "n" jest liczbą całkowitą, np. 5,25·105"
Ćwiczenia do lekcji !!!
Zadanie nr 1.)
Każdą z liczb:
a.) 9, 81, 243 zapisz w postaci potęgi liczby 3,
b.) 32, 64, 1024 zapisz w postaci potęgi liczby 2,
c.) 343 zapisz w postaci potęgi liczby 7.
Zadanie nr 2.)
Wykaż, że am · an = am+n , gdy a ≠ 0.
Zadanie nr 3.)
Stosując prawa działań na potęgach, oblicz:
a.) 23(22)3·2-5
b.) (5-1)-3·10-3
Zadanie nr 4.)
Zapisz w notacji wykładniczej liczbę :
a.) 5 270 000,
b.) 0,00653,
c.) 1 000 000.
Odpowiedzi w następnych postach, więc bądźcie czujni jeśli nie jesteście pewni rozwiązań, a chcecie je znać :)
I to na dzisiaj tyle, jeśli chodzi o matematykę 😉 Jeszcze malutki cytacik i widzimy się wkrótce !
"Matematyka nie posiada symboli na mętne myśli."
Henri PoincaréPozdrawiamy,
Zespół MATHattendant
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz