![]() |
Do samodzielnego rozwiązania ! |
Wszystko się zgadza ?! Tak ? To gratulacje, idzie Wam coraz lepiej. 👏👏👏
A co czeka na Nas dzisiaj ?! Podziałamy w "drugą" stronę ! 😉 A jak ? A no tak...:
![]() |
Zadanie nr 3 |
Jak widzicie korzystamy znowu z "Matematyki w otaczającym Nas Świecie" wydawnictwa "Podkowa", a zadanie jest bardzo proste. Poprzednio mając równanie musieliśmy znaleźć liczbę (punkt) "zerującą" wartość bezwzględną i odległość od tego punktu. Tym razem znamy ten punkt oraz konkretną odległość i musimy zapisać tylko równania z wartością bezwzględną, które odzwierciedlają te dane. (Jeśli ktoś pominął poprzednią lekcję polecam ją jednak przeczytać)
Jak widzicie w powyższych przykładach (przykład 6 podpunkt "a" i "b") wartościami zerującymi w już zapisanych równaniach są liczby 0 i -1 tak jak jest napisane w danych Naszego zadania. Z poprzedniej lekcji wiemy, że aby dana liczba zerowała Nam wart. bezw. to w równaniu musi pojawić się jej przeciwieństwo, czyli jak widzimy... Zamiast 0 mamy 0 bo nie ma liczby przeciwnej do zera. Natomiast zamiast danej Nam liczby -1 w równaniu pojawia się +1. Potem jest już prosto, bo odległość od tego punktu jest liczbą stojącą po znaku " = ".
Myślę, że to jest w miarę proste, kto jednak miałby z tym problemy to proszę piszcie. 😊 Bo jak mówi Nam polskie przysłowie: "Kto pyta, nie błądzi". 😏
A na dzisiaj już wystarczy. Małymi kroczkami do przodu. 😌 Zobaczcie jeszcze tylko przykładziki dla Was i już:
Do samodzielnego rozwiązania !
Używając symbolu wartości bezwzględnej, zapisz zbiór tych punktów "x", dla których odległość:
Ćwiczenie 5 (z powyższej grafiki)
- a) od punktu -2 jest równa 1,
- b) od punktu 4 jest równa 2.
Pozdrawiamy,
Zespół MATHattendant
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz