Kto nie do końca zrozumiał powyższą formułkę odsyłam do poprzednich lekcji:
Teraz, gdy wszystko już wiecie, bo zajrzeliście do powyższych lekcji. Prawda, że tak zrobiliście no nie ?? 😏😏 Jak nie to polecam, bo bez podstaw nie zrozumiecie zadania poniżej. ⇑⇑
Już ?! Jesteście gotowi ?! To jedziemy...
Zadanie nr 1
Wiedząc, że A=(-∞; 2> i B=(-1;5> , wyznacz takie zbiory C,D,E i F że: C=A∩B , D=A⋃B , E=A\B , F=B\A.
Rozwiązanie :
![]() |
Rozwiązanie nr 1 |
Rozwiązanie pochodzi z mojej książki z liceum, jednej z lepszych, z której przyszło mi korzystać w czasach szkolnych. Mowa o "Matematyka w otaczającym nas świecie" wydawnictwa "Podkowa". Piszę o tym jakby ktoś tak jak ja polubił tą książkę i zechciał sobie taką zakupić. A wracając do zadania...
Autor książki jak widzicie zaczyna od "naszkicowania" tudzież graficznego przedstawienia obu początkowych zbiorów, czyli "A" i "B". Następnym krokiem jest zilustrowanie sobie zbioru, który mamy uzyskać i nałożenie dwóch początkowych wykresów na siebie, potem już jest łatwo. Trzeba tylko zwracać uwagę na domknięcia zbiorów, czy mają być okrągłe czy też ostre. 😏
W razie pytań nie krępujcie się ! Piszcie ! Po to jesteśmy ! 😀
Dobrze to w takim razie, skoro już mamy rozrysowane rozwiązanie tego zadania, to spróbujmy dać Wam szansę na samodzielne jego rozwiązanie, zasada ta sama, różne są tylko dane. Próbujcie, a następnym razem podamy Wam rozwiązanie i będziecie sobie mogli sprawdzić czy mieliście rację.
Do samodzielnego rozwiązania !
Wiedząc, że A=(-5;3> i B=<0;4), wyznacz zbiory:
- a) A⋂B,
- b) A⋃B,
- c) A\B,
- d) B\A.
I to byłoby dzisiaj na tyle. Mamy nadzieję, że taka forma przekazywania wiedzy bardziej się Wam spodoba. Rozwiązujcie zadania razem z Nami, a w razie problemów walcie do Nas na PW. Nie musicie się wstydzić. To nie szkoła, gdzie musicie się liczyć z szyderą kolegów/koleżanek z klasy, gdy spytacie się nauczyciela o jakiś banał.
Powodzenia i do zobaczenia jutro ! 😊😊😊
Pozdrawiamy,
Zespół MATHattendant
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz